جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار، اقتصاد چرخشی، تعالی سرمایه انسانی و توسعه صنایع‌ پایین‌دستی به‌دست می‌آید.

به‌ گزارش مس‌پرس، مهندس اصغر صالحی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران «پروژه احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار» با ذکر برخی ویژگی‌ها و مشخصات این پروژه، اظهار کرد: کارخانه تغلیظ مس دره‌زار به طول تقریبی 15کیلومتر از ابتدای سنگ‌شکن تا بخش فلوتاسیون اجرا شده که ظرفیت تولید این کارخانه 143هزار تن کنسانتره با عیار 26درصد است و به تولید 35هزار و 700 تن کاتد منجر خواهد شد.

وی افزود: طول نوار نقاله در این پروژه 4.5 کیلومتر است که در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور احداث شده و این پروژه را در کشور بی‌نظیر کرده است. همچنین خط لوله انتقال نیز در این پروژه 8.5 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه 31ماه مفید زمان برده است، ادامه داد: میزان اعتبار هزینه‌شده برای احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار 188 میلیون یورو و حدود 4000 میلیارد تومان بوده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از اشتغال‌زایی 400 نفر به‌طور مستقیم و تعداد زیادی به‌صورت مستقیم در این پروژه یاد کرد و گفت: در طول پیک کاری احداث این پروژه 1500 نفر مشغول به‌کار بوده‌اند.

صالحی با ‌اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ازسوی رهبر معظم انقلاب، افزود: جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار، اقتصاد چرخشی، تعالی سرمایه انسانی و توسعه صنایع‌ پایین‌دستی به‌دست می‌آید.

وی در پایان، از دست‌اندرکاران پروژه احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌زار تقدیر کرد و افزود: از مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت مس که با جدیت پیگیر اجرای این پروژه و پروژه‌های دیگر در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بوده‌اند قدردانی می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha